nuffnang

Ahad, 5 Ogos 2012

Luv Mesut Ozil



Selamat tengahari & salam 1 Malaysia...

Entri kali ney just nak share tentang pemain bola sepak kesukaan aq... Selain ber'blogger', aq suke menonton bola sepak! Antara banyak2 pasukan, aq cume nak share tentang pemain Germany iaitu, Mesut Ozil!  


Mesut Ozil dilahirkan pada 15 Oktober 1988 di Gelsenkirchen, Jerman Barat. Seorang pemain bola sepak berketurunan Turki dan beragama islam. Mesut Ozil bermain di club Spanyol, Real Madrid dan mendapat gelaran El Búho, kerana kepantasannya mengawal setiap sudut yang luas sebagai penyerang.



Kemelut Mesut Ozil dan permain Barcelona, David Villa bermula apabila bintang tersebut mencetuskan provokasi dengan menghina islam, ketika pelawanan Real Madrid menentang Barcelona pada 17 Ogos 2011. Pergaduhan bermula apabila Marcelo melakukan terjahan keras ke atas pemain Bercelona, Fabregas.


Dalam kekecehon itu, Villa tiba-tiba menghina islam, ini membuatkan Mesut Ozil sangat marah dan bertindak mempertahankan agamanya!




Mesut Ozil mengaku begitu taat menjalankan ajaran islam. Acapkali kita melihat dikaca TV, Ozil akan menadahkan tangan untuk berdoa sebelum memulakan permainan di atas padang. Ozil juga mengatakan, berdoa dan membaca ayat suci Al-Quran memberi manfaat kepadanya sebelum bertanding! 



 Mesut Ozil and Mother
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan