nuffnang

Ahad, 27 September 2015

Project Wedding Guestbook


Salam 1 Malaysia,

Alhamdulillah.... minggu ni berjaya jugak siapkan project Wedding Guestbook. Buat sendiri jer.. lagi puas hati kot. Bajet dalam RM 50 je.... Dalam pada sibuk2 siapkan borang nikah, nyempat lagi buat tau... Yang penting usaha....

Okey, ni antara bahan2 yg aku gunakan. Over all semua beli kat POPULAR. Murah & jimat sebab ada member card. Part gunting, ribbon & glue UHU tue lebih barang masa buat hantaran tunang dulu. Dari membazir.. why not berbakti kat wedding guestbook kan ???? :)

p/s ; wedding guestbook just choise Sketch Book sebab muka kosong. Kalau boleh nak elakkan book yg ada garisan sebab nampak sangat macam buku sekolah !! Nanti tak nampak formalnye walaupun design still kekalkan mood ceria & harmorni... 

Okey, now tengah siapkan muka depan kulit buku. Aku cuma tutup kulit asal dengan papper Buffalo Fancy colour black... Planning asal memang nak kaler Hitam. Sebab bila masukkan dengan kaler lain akan lebih hidup. 

p/s : hiaslah Buffalo Fancy papper tu ikut kreativiti sendiri. Aku gunakan ribbon jer sebab tak banyak bahan kot. Time shopping kat POPULAR, fiance dah bebel sebab banyak sangat beli. Lastly, semua list blank... Hahaha :)

Okey, untuk title yg nak diletakkan kat muka depan kulit buku. Aku design guna Photoscape. Senang & mudah !! Then, print... Hasilnya, memang puas hati sebab aku sendiri yg design.

After print bolehlah digunting. 

95% process.. Tinggal potong tampal sikit2 je lagi... :)

Design dalam untuk para tetamu buat ucapan. Simple sebab takde idea. Coming soon mungkin ada penambahan sebab Manila Card mix colour still banyak... Manalah tahu malam nanti tidur tiba2 dapat idea kan... :)

98% loading, Alhamdulillah, handymade lebih puas hati dari tempah & keluar duit sampai beratus. Tambah lagi, aku seorang yg sangat pentingkan seni. Lagi cantik sesuatu seni tu, lagilah aku suka.

-end-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan