nuffnang

Sabtu, 12 September 2015

Takde Title :)


Selamat malam & salam 1 Malaysia,

Alhamdulillah.... Still free utk update entry walaupun time fit sangat. Tak kisahlah tu kan, selagi ada masa... Selagi ada ruang... Aku akn terus mengupdate... Siapa tahu kan jadi tatapan anak cucu... Insya-ALLAH....

Entry kali ni nak throwback last friday punye citer.... Kebetulan shutdown... Mr Fiance ajak ke Butik Pengantin di Bandar Tenggara utk majlis bertandang. Setelah disemak2 rutin harian, okey la aku on... Memandangkan appointment yg sepatutnya last week (Sunday) cancel disebabkan owner kedai takde kat Butik and gagal dihubungi...

Dalam jam 04:00 pm Mr Fiance dah ambil kat rumah. Dipendekkan citer, we all terus gerak pergi Butik.. Sampai jer Mr Fiance suruh tunggu kat dalam kereta. Okey, aku layankan. Memandangkan hari tu tak berapa sihat sangat.. Hidung tetibe bledding... Angkara salah makan.. Al-maklumlah aku ni penghidap resdung tegar. Salah makan sikit mulalah hidung, mata & seluruh muka gatal. Bila dah kerap bersin, hidung mulalah berair. That situation buatkan aku rasa tak selesa. Nak redakan rasa sakit ni aku request kat Mr Fiance nak minum ABC, agak2 makin teruk ke makin elok...??? Lantakkanlah... Yg penting aku rasa nyaman... :)

Selepas ditinjau, ditelek and diteliti... Mr Fiance balik semula kat kereta dgn muka hampa. Dah bajet dah mesti owner takde kat kedai. Second time mission failed... Aku still rilex2 lagi sebab majlis sebelah aku over all dah setled... Tinggal nak daftar e-NCR kt internet and uruskan hal kebenaran nikah di pejabat agama. Semua tue masih boleh setledkan on october nanti...

Mr Fiance dah mula berangin dah. Yela... Siapa yg tak angin kan... Dah buat appointment kot...!!! Call macam biasa tak angkat... :( Lastly, Mr Fiance kata owner nak kena p ngandam!! Seriouly, aku tired sangat. Takkan dua kali pergi tapi cancel lagi... Okey, aku malas nak bising2 memandangkan Mr Fiance muka dah berubah. So silent is better. Biarlah dia handle masalah dia sendiri.

After 5 minute reply text dgn owner, Mr Fiance terus bawak aku pergi Bonzai, Bandar Tenggara. Macam biasalah layankan aku yg sibuk sangat nk makan ABC. Tak order makan sebab masing2 dah makan kat rumah.

Lebih kurang 40 minute duduk, tiba2 Mr Fiance dapat call dari owner suruh datang butik. After bayar, we all terus gerak pergi butik.

Panjang lebar citer... Padahal nak citer part nie je.. Disebabkan jari jemari terlebih rajin nak menaip, tu yg terjadi over tu... :)

Sampai je Butik, owner nampak busy sikitlah. Tapi we all buat dont know jela.. Yela, dah buat appointment kan.. Kalau tak sempat kenapa buat perjanjian kan..??? Sorry kak... Jgn marah ha...
Baru duduk and borak2 kejap... Akak tue suruh aku test gaun pengantin warna peach+merah... Gaun tu dah standby atas kerusi. Okeylah, tak banyak bunyi try jela. Gaun tu agak sempit sikit, maybe sebab pakai double baju.. Kata akak tu, baju tu paling kecik. Sesuai dengan body aku yg halussss ni. First try, aku suka plus selesa. Tapi reaction Mr Fiance macam tak berkenan. Tapi bila aku tanya balik, dia kata okey... Ikutlah mana2 pun dia okey.

Biaselah Mr Fiance tu, mulut je kata okey. Bukan aku tak biasa part hujung2nya mesti ada sound macam ni.... "kalau ambik yang warna tu mesti lawo" :)

Tunang kita, so kita dah taulah kan ragam dia. Okey, layankan.... Try gaun warna hijau pucuk pisang. Actually, gaun ni pilihan Mr Fiance.. Gaun ni jugaklah yg Mr Fiance hantar kat whatsapp dgn caption nie je yg paling lawa...!!! Eleh... Padahal ada je yg lawa lagi.. Hehehehe... Tapi, aku tak kisah pun. Aku nak dia happy... Lagi pun pilihan Mr Fiance tu takdelah teruk sangat... Cantik !! Aku pun berkenan... Saja nak test dia :) Actually, kaler gaun yg first try tu sama kaler dgn baju nikah kami.. So, takkan nak repeat kaler yg samakan. Mestilah nak yg kelainan... Tak gitu..

Alhamdulillah, setled busana untuk majlis bertandang!! Thanks to ALLAH sebab dah permudahkan segala-galanya... Aamiin...

Pssssttttttt... Nak tanya ni.... Normal ke ek perasaan jantung berdegup laju time try gaun pengantin....??? Degupannya tak sekata.. Macam lintang pukang... Hahaha..

_end_

Tiada ulasan:

Catat Ulasan