nuffnang

Sabtu, 22 Mac 2014

Cinta Remaja

Selamat malam & salam 1 Malaysia,

Muka pelajar yg suci :)

Seriusly, mind aku sekarang nie dok tertumpu dokek sejarah 4 tahun lepas Sejarah apa?? Tet......
Nie kira monkey love la.. Time tue aku still study lagi kat Pusat Latihan Prodata Kuantan, Pahang... Throwback memory sewaktu aku berkenalan dengan somebody nie.

Cerita bermula.....

Aku tak tahu kenapa aku suka giler tengok mamat tue. Sweet, smart, tak berapa tinggi, hitam manis. Walaupun aku tak kenal dia tapi, aku tahu satu pekara tentang dia.. Dia suka warna cokelat! Okey, aku mengaku time tue aku memang FBI tak bertauliah tapi, ada aku kesah? Aku cuma buat apa yg aku suka... Aku juga remaja seperti mereka! Nakal dan degil tue kan dah kira sinonim....

First time aku nampak dia masa kat cafe KIPSAS. For your information, Prodata System terletak di dalam pagar milik KIPSAS. So, tak hairanlah kalau kami berkongsi Cafe dan Dewan Kuliah. Setiap kali makan malam, aku lebih selesa duduk menghadap kaki lima dimana dia akan lalu dari asrama lelaki terus ke Kafe. Okey rilex.... Dia dalam perhatian for every nite..

See... That why aku cakap dia suka warna cokelat.. Baju melayu cokelat, kain pelikat pun warna cokelat >budak Kolej Islam katakan< Boleh dikatakan dekat sebulan jugak la aku dok perhatikan dia. Nothing special, just suka tengok muka dia yg ada iras2 vokalis kumpulan Boboy.

Class time... Okey nie habit pagi2 before start class, dok intai mamat CCN lalu nak pi DK. Mamat CCN?? Still lelaki yg sama, nama tue aku bagi sebab nombor flat motor dia CCN. Honda EX5 warna hitam, still on my mind...

Beberapa bulan selepas tue... Tak sangka we are friend. Shahril from Bera, Pahang. 1990 boy, study in Dakwah dan Pengurusan. Low profile, berfikiran ke depan, matang, lucu dan agak pemalu.

Declare couple beberapa hari selepas tue, then cuma bertahan sekitar 6 month! Tamat study, aku terus balik ke Kluang and lost contact before break up secara damai. Aku teruskan life di sini, and dia masih menyambung pengajian seterusnya di KIPSAS.

Until now aku tak tahu langsung perkembangan si dia.. After break up, aku remove dia dari friend list FB atas sebab tak nak dia ingat aku lagi! That all..

Teringat tak bermakna ada cinta lagi. Just TERINGAT... Walaupun dimana dia berada, hope dia happy and always success.. If dah berkahwin, hope kekal till jannah. If belum, semoga jumpa seseorang persis bidadari syurga yg mampu menjaga hatinya. Insya ALLAH...

Always miss this moment. Time tue, aq happy giler... :)

_END_

2 ulasan:

  1. kalau kita dah suka/minat seseorang 2, mcm2 perkara yg sanggup kita buat tuk tau sal diri dia kn? hehee :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul2.... Klu dh minat sgup mmbru wlupn tnpe byang.. Sweet moment. Pape pon tq miss boo sudi bce my entry.. ❤❤

      Padam